اخبار

سیگیت هارد اکسترنال قابل حمل 5 ترابایتی Seagate Backup Plus معرفی کرد

امروزه کاربران خانگی بیش از پیش محتواهای با کیفیت و با وضوح تصویر بالاتر خلق می کنند، از علاقمندان به ثبت لحظات گرفته  تا والدین که اتفاق های به یادمندنی کودک خود را با گوشی های موبایل 4K خود ثبت می کنند و همین  موضوع نیاز برای وسایل ذخیره سازی بر پرظرفیت تر را افزایش می دهد. کمپانی Seagate امروز هارد دیسک اکسترنال قابل حمل 5 ترابایتی Backup Plus  5TB را برای علاقمندان معرفی کرد.

کمپانی سیگیت امروز عضو جدیدی از خانواده Backup Plus Portable را معرفی کرد که با ظرفیت عظیم 5 ترابایت، می توان آن را حجیم ترین هارد اکسترنال و قابل حمل دنیا دانست.

 این راهکار ذخیره سازی جدید به لطف هارد دیسک های اینترنال جدید BarraCuda محقق شده از که پلاتر 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت بهره می برد. استفاده از پلاتر با چگالی بالا امکان ساخت هارد دیسک پرظرفیت تر، سبک تر و کم مصرف تر را فراهم می کند.بنابراین هارد مورد بحث در سری Slim قرار نگرفته و در قالب خانواده Backup Plus قابل حمل با ابعاد بزرگتر جای گرفته، اما بدون نیاز به منبع انرژی جداگانه، کاملاً به عنوان یک هارد اکسترنال قابل حمل در آمده است.

درایو سخت افزاری این هارد اکسترنال دقیقاً از همان تکنولوژی به کار رفته در مدل لپ تاپی 2.5 اینچی که اخیراً معرفی شده بهره می برد، اما به جهت جایگیری در بسته بندی ویژه ی حمل، به فضای بیشتری نیاز داشته است.

b5c7288a94a5_copy1

حافظه ذخیره سازی مورد بحث از پورت یو اس بی نسخه 3.0 برخوردار بوده و تا سرعت 120 مگابایت بر ثانیه توانایی انتقال داده دارد.

قاب محافظ هارد اکسترنال 5 ترابایتی سیگیت برخلاف مدل های اسلیم که از ضخامت 0.4 اینچ برخوردار هستند، 0.8 اینچ ضخامت دارد؛ اما یقیناً این مسئله به موجب ضرورت بیشتر محافظت از یک حافظه حجم بالا اتفاق افتاده است.

Backup Plus 5TB اولین هارد درایو مجهز به هارد دیسک 5 ترابایتی BarraCuda  است، از ویژگی های این هارد دیسک می توان موارد زیر را برشمرد:

  • ظرفیت بالا به رغم اندازه کوچک

  • بسته نرم افزاری غنی Seagate Dashboard جهت پشتیبان گیری خودکار و مدیریت بهتر

  • پشتیبانی از سیستم عامل Mac از طریق نصب درایور NTFS

  • انتقال سریع فایل ها با بهره گیری از رابط پرسرعت SB 3.

  • قاب آلومینومی محکم با ضخامت تنها 20.5 میلی متر

هارد دیسک اکسترنال 5 ترابایتی Backup Plus ماه میلادی جاری با قیمت پایه 189.99 دلار در رنگ های مشکی، نقره ای، سرخ و آبی روانه بازار می شود.

یک دیدگاه برای “سیگیت هارد اکسترنال قابل حمل 5 ترابایتی Seagate Backup Plus معرفی کرد

  1. مجتبی گفت:

    چرا سیگیت بجای استفاده از فناوری هامر برای ساخت هارد دیسک حجیمتر با ایجاد سکتورهای 1 نانومتری و افزایش حجم هر سکتور دیسکهای با حجم بالاتر و در نتیجه هارد اکسترنال با حجم چندین اگزابایت رو نمیسازه، حجم هارد اکسترنال 5 ترابایت برای ثبت لحظات زندگی و جهان پیرامون و آرشیو کردن فیلم و موسیقی و عکس مختلف و حفظ دیتا مقدار کمیه،

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز
      ایده شما بسیارجالب است اما باید سیاست های فروش شرکت های تولید کننده هارد از جمله شرکت وسترن دیجیتال، شرکت توشیبا ،شرکت سامسونگ را بررسی کنید
      بازار هدف آنها فروش بیشتر با قدرت خرید برای همه کاربران دنیا سیاست گذاری شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.