اخبار

معرفی رسمی آیفون 7 و 7پلاس؛دوربین دوگانه،پردازندهA10 ،بلندگو استریو،IOS10 ،ضد آب و دوام باتری بیشتر

بار دیگر به مقطع شگفت انگیز سال برای طرفداران اپل رسیدیم؛ امشب اپل طی مراسمی گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را رسماً معرفی کرد. چیپ قدرتمند و تازه نفس A10، ضد آب بودن ، منطبق بر استاندارد IP67، حذف شدن جک هدفون، دوربین دوقلو و سیستم عامل iOS 10، مهمترین ویژگی های جدیدترین نسل از گوشی های پرطرفدار آیفون هستند. اپل رسماً اعلام کرد آیفون 7 ضد آب است. طراحی این گوشی از نسل قبل (ایفون 6 و 6اس پلاس) به ارث رسیده و تغییر قابل توجه ای با خود ندارد. قاب یکپارچه گوشی از جنس آلومینیوم و دارای گوشه های خمیده است.آیفون جدید ضد آب و در برابر نفوغ گرد و غبار نیز مقاوم است. هر دو آیفون 7 و 7 پلاس موفق به اخذ تاییده IP67 شده اند.

SAN FRANCISCO, CA - SEPTEMBER 07: Apple Senior Vice President of Worldwide Marketing Phil Schiller speaks on the new Apple iPhone 7 during a launch event on September 7, 2016 in San Francisco, California. Apple Inc. is expected to unveil latest iterations of its smart phone, forecasted to be the iPhone 7. The tech giant is also rumored to be planning to announce an update to its Apple Watch wearable device. (Photo by Stephen Lam/Getty Images)

 

آیفون 7 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی است آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه (یک جفت دوربین) است.این دو دروبین با ترکیب اطلاعات، تصاویر با وضوح بالاتر ثبت می کنند.دوربین 12 مگاپیکسلی جدید این گوشی ها دارای لرزشگیر اپتیکال است. همچنین تا سه برابر نور بیشتری ثبت می کند.گشودگی دیافراگم این دوربین f1.8 است که می تواند تا 50 دصد نور بیشتری در مقایسه با نسل قبل دریافت کند. به ادعای اپل این سنسور تا 60 درصد سریعتر و تا 30 درصد بهره وری از انرژی بالاتری دارد. لنز این دوربین دارای 6 عدد عدسی است.اپل فلش دوربین را نیز ارتقا داده است. فلش جدید از 5 عدد LED در کنارهم تشکیل شده است که تا 50 درصد نور بیشتری دارد.

iOS 10 از ذخیره تصاویر به صورت RAW (فشرده سازی نشده) و با طیف رنگی گسترده تر برای ویرایش توسط نرم افزارهای ثانویه پشتیبانی می کند.دوربین جلویی گوشی دارای یک سنسور 7 مگاپیکسلی با وضوح HD و تثبیت کننده خودکار است.

 

515745-iphone-7-camera

 

در طرف دیگر آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه (دو قلو) است که اطلاعاتی آنها ترکیب شده و تصاویر با وضوح بالاتری ثبت می شود.در وجود دو دوربین می توان به دو صورت عکاسی کرد، تصاویر با زاویه دید گسترده و یا بزرگنمایی دو برابر.

 

jv9fgjkewptl

 

دکمه هوم حالا دیگر مکانیکی نیست، حالا این دکمه حساس به فشار است.اپل حالا کارکردهای جدیدی برای دکمه هوم تعریف کرده و با بکارگیری موتور Taptic Engine، می توان کارکردهای بیشتری در برنمه های کاربردی تعریف کرد.

 

31

 

نمایشگر Retina HD حالا 25 درصد روشنایی بیشتری دارد و از ته رنگ غنی تری پشتیبانی می کند

 

iphone_7_keynote_40-1024x576

 

حالا آیفون به اسپیکر استریو مجهز است، یکی در بالای گوشی و یکی در پایین آن.

 

phpwrly8f0_7_stereo-1024x682

 

اپل جک 3.5 میلی متری را رسماً کنار گذاشته است. حالا درگاه Lightning علاوه بر شارژ کردن و انتقال داده، از هدفون نیز پشتیبانی می کند.

 

apple-iphone-7-lightning-35-audio-adaptor

 

به چیپ جدید A10 Fusion می رسیم، این چیپ دارای 4 هسته پردازشی 64 بیتی است. به ادعای اپل این چیپ 40 برابر از چیپ A9 موجود در گوشی آیفون 6 اس و دو برابر چیپ A8 سریعتر است. این چیپ نیز دارای 2 هسته پردازشی قوی و 2 هسته ضعیف تر است، برای پردازشی های سبک از هسته های ضعیف استفاده می شود که کم مصرف تر هستند.

 

iphone7-plus-about-26

 

پردازنده گرافیکی این چیپ نیز از افزایش کارایی بی نصیب نمانده و به ادعای اپل کارایی نزدیک به کنسول های بازی را ارائه می کند.

 

apple-event-iphone-7-and-7-plus-iphone-performance-history

 

نوبت به باتری رسید، به ادعای اپل دوام باتری آیفون 7 و 7 پلاس از هر نسل دیگری از گوشی های آیفون بیشتر است. به ادعای اپل باتری این دو گوشی تا 2 ساعت بیشتر از آیفون 6 اس دوام می آورد.

 

battery-h1-jpg

 

مشخصات کامل مشترک این دو گوشی را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

 

apple-iphone-watch-20160907-5556

اپل زمان عرضه آیفون 7 را روز 16 سپتامبر (26 شهریور) اعلام کرد. پیش فروش از همین امروز شروع می شود. عرضه در رنگ مشکی پیانویی نیز تایید شد.

سرانجام به قیمت می رسیم، قیمت آیفون 7 از 649 دلار شروع می شود. این گوشی در ظرفیت های 32، 128 و 256 گیگابایت عرضه می شود. دیگر خبری از مدل 64 و 128 گیگابایتی نیست.