اخبار

عرضه نسل جدید هارد دیسک های وسترنWD GOLD با 10ترابایت حافظه!

وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هارددیسک و وسایل ذخیره‌سازی در دنیا، امروز محصول جدیدی را در قالب سری محصولات WD Gold معرفی کرد. این محصول یک هارد دیسک‌ 10 ترابایتی است که به منظور استفاده‌های تجاری در سرورها و پایگاه‌های داده، راهی بازار خواهد شد.

چندی پیش بود که نسخه 8 ترابایتی از این هارد دیسک ها توسط وسترن دیجیتال عرضه شد اما نسخه 10 ترابایتی این محصولات علاوه بر ظرفیت بالاتر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب دیگری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرورها و مراکز داده می‌توانند با استفاده از این محصولات، علاوه بر افزایش 25 درصدی گنجایش، هزینه تامین و نگهداری سرویس‌های خود را هم کاهش دهند. در مقایسه با هارد دیسک‌های 8 ترابایتی WD Gold، این محصولات از 8 درصد مصرف انرژی کمتر برخوردار هستند و در شرایطی که قیمت یکی از مهمترین عوامل برای خرید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات به شمار می‌رود می‌توانند گام بزرگی را در کاهش هزینه مصرف انرژی مراکز داده بردارند.
شركت وسترن ديجيتال هاردديسك 10 ترابايتي جديد كلاس ديتاسنتر خود كه با هليوم پر شده است را در سري WD Gold معرفي كرد. اين درايو به‌گفته توليدكننده آن از عملكرد بالاتري نسبت مدل‌هاي قبلي برخوردار بوده و در عين حال مصرف برق پايين‌تري دارد. هارد 10 ترابايتي جديد WD Gold به‌عنوان محصول صدرنشين وسترن‌ ديجيتال براي ديتاسنترها در نظر گرفته مي‌شود.
درايو جديد از همان پلتفرم 3.5 اينچي درزبندي شده مدل 8 ترابايتي استفاده مي‌كند كه اوايل سال جاري معرفي شد. اين هاردديسك مبتني بر چند صفحه  PMR بوده، با سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه كار مي‌كند، به يك كاشه 256 مگابايتي DRAM (دو برابر ساير مدل‌هاي اين خانواده) مجهز است و از اينترفيس SATA 6 Gbps بهره مي‌گيرد (در حال حاضر وسترن ديجيتال هاردديسك‌هاي Gold را با اينترفيس SAS عرضه نمي‌كند). همانند ساير مدل‌هاي خانواده Gold، نسخه 10 ترابايتي نيز براي تنوعي از كاربردهاي سرور طراحي شده است كه ماشين‌هاي با مقياس كوچك تا متوسط و همچنين محفظه‌هاي ذخيره‌سازي و سرورهاي نصب شونده روي رك ديتاسنتر را در بر مي‌گيرد. وسترن ديجيتال مدعي است كه اين درايو براي محيط‌هاي RAID بهينه‌سازي شده و از فناوري RAFF ارتقا يافته پشتيباني مي‌كند كه از آن در برابر لرزش محافظت مي‌نمايد (با نظارت بلادرنگ بر لرزش خطي و دوراني). اين درايو همچنين داراي يك سيستم استقرار هد با دو  فعال‌كننده است كه دقت موقعيتي آن را بالا مي‌برد.
WD_Gold10TBDatacenter - StorageReview
مدیر بخش بازاریابی وسترن دیجیتال همزمان با معرفی این هارد دیسک‌های جدید اعلام کرد : “یکی از اهداف مهم وسترن دیجیتال فراهم کردن محصولات با قابلیت اعتماد بالا و با قیمت مناسب برای کاربران تجاری است. درایوهای WD Gold یکی از محصولات شاخص وسترن دیجیتال است که بازده انرژی بالا و فضای ذخیره سازی اطلاعات وسیع را برای کاربردهای مختلف این دسته از کاربران فراهم می‌کند. درایوهای 10 ترابایتی جدید WD Gold به کاربران کمک می‌کند که به صورت موثری فضای ذخیره سازی اطلاعات بزرگتری را مهیا کنند.”
در زمينه اعتمادپذيري، هاردديسك 10 ترابايتي وسترن ديجيتال همانند ساير محصولات خانواده Gold براي MTBF معادل 2.5 ميليون ساعت رده‌بندي شده و آمادگي تحمل فشار كاري نوشتن 550 ترابايت اطلاعات را در سال دارد. اين فشار كاري با در نظر گرفتن رده‌بندي سرعت نوشتن اطلاعات روي هاردديسك مذكور معادل 100 دقيقه كار نوشتن كاملا ترتيبي در هر روز است.
وسترن دیجیتال مدعی است که این درایو جدید در مقایسه با نسخه 8 ترابایتی خود از 26 درصد مصرف انرژی بهینه‌تر و 21 درصد عملکرد ترتیبی بهتر برخوردار است. از سوی دیگر این کمپانی اعلام کرده است ضریب اطمینان سری محصولات WD Gold بسیار بالا بوده و در حدود 2.5 میلیون ساعت MTBF (زمان واقعی بین خرابی‌های متعدد) را برای کاربران خود فراهم می‌کند.
این هارد دیسک‌ها هم اکنون با قیمت 849 دلار در دسترس علاقمندان قرار دارند.