اخبار

عرضه آیفون های 2017 با تراشه های 10 نانومتری A11 ساخت کمپانی TSMC

گزارش‌های مختلف حکایت از آن دارند که apple، ساخت تراشه‌ های ۱۰ نانومتری A11 آیفون سال ۲۰۱۷ را به شرکت تایوانی TSMC سپرده است. انتظار می‌رود که TSMC تولید کننده انحصاری تراشه‌ های به کار رفته در آیفون‌های سال ۲۰۱۶ باشد.اگرچه تنها چند هفته تا معرفی آیفون ۷ باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد که apple در حال آماده‌سازی پیش‌نیازهای تولید آیفون سال ۲۰۱۷ است. براساس گزارش‌های منتشر شده، سه شرکت تایوانی به زنجیره‌ی تامین قطعات گوشی آیفون ۲۰۱۷ پیوسته‌اند. یکی از این شرکت‌ها TSMC است که سفارش تولید سیستم روی تراشه A11 اپل را بر اساس فناوری ساخت ۱۰ نانومتری، از این کمپانی پذیرفته است. انتظار می‌رود که TSMC تمام تراشه‌ های A10 آیفون ۲۰۱۶ را تولید کند.

gsmarena_001

شرکت تایوانی دیگری که با کمپانی Apple در این زمینه همکاری خواهد داشت، کمپانی MPI است. این شرکت موظف است تا برای تست ویفر TSMC، کارت‌های پروب تهیه کند. کمپانی Chipboard سومین شرکت تایوانی است که در تامین زنجیره تامین مایحتاج آیفون های 2017 اپل با غول کوپرتینو همکاری خواهد کرد. این شرکت بیشتر درگیر ساخت آی سی های راه انداز برای محصولات سال آینده Apple خواهد بود.
آیفون سال ۲۰۱۷ از صفحه نمایش‌های OLED استفاده می‌کند که توسط کمپانی‌های کره‌ای ساخته می‌شود. طبق منابع مرتبط، Apple  بر روی طراحی ادغام درایور صفحه نمایش و لمسی کار می‌کند. درایورهای آی‌سی OLED که اپل طراحی کرده، توسط کمپانی TSMC تولید می‌شود.