اخبار

پرچمدار جدید ال‌جی رسماً معرفی شد:V20 دو نمایشگره ال جی با اندروید 7 نوقا

همانطور که انتظار می رفت دقایقی پیش ال جی دومین نسل از گوشی هوشمند سری V خود را با نام V20 معرفی کرد. اسمارت‌فون LG V20 در سان فرانسیسکو توسط شرکت کره‌ای ال‌جی معرفی شد. ال‌جی در ساخت جانشین جدید V10، ویژگی‌های خاص سری محبوب V را با طراحی و بسیاری از خصوصیات G5 ترکیب کرده و با این کار، یک پرچمدار آینده‌دار و جالب توجه را روانه‌ی بازار خواهد کرد.این بار ال‌جی از یک بدنه‌ی آلومینیمی بسیار سبک برای گوشی جدید خود استفاده کرده و البته با این حال توانسته استحکام و قدرت گوشی‌های قبلی خود را نیز در V20 حفظ کند. به گفته‌ی ال‌جی، برای ساخت بدنه‌ی این گوشی از آلیاژ AL6013 آلومینیم که بر ساخت هواپیماها و قایق‌ها استفاده می‌شود بهره گرفته شده است. این گوشی از استاندارد MIL-STD-810 برای مقاومت در مقابل ضربه نیز برخوردار است.

ال‌جی V20 از طراحی شبیه به پرچمدار سابق یعنی G5 بهره می برد اما این بار خبری از ماژولاریتی نیست. در V20 به جای بخش پایینی جداشدنی، کاور پشتی قابل باز شدن است و با این کار تعویض باتری به سادگی انجام می‌گیرد. سنسور اثر انگشت هم درست زیر دوربین و در جای مناسبی قرار گرفته است.

lg-v20-ifa

وی ۲۰ اولین گوشی هوشمند غیر نکسوسی بازار است که از وجود اندروید ۷.۰ نوقا بهره می‌برد. مشخصات فنی این گوشی ال‌جی شامل نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی ۵۷۱ پیکسل در هر اینچ به همراه نمایشگر دوم همچون نسل پیش، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی از نوع LPDDR4، حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی با امکان افزایش تا دو ترابایت از طریق کارت حافظه‌ی میکرو اس دی و باتری ۳٫۲۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی هوشمند در پشت از وجود دوربین دوگانه بهره می‌برد که یکی به عنوان دوربین اصلی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و دیگری با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.4 با زاویه‌ی دید بالا قرار گرفته است. در جلوی گوشی نیز دوربین سلفی با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و دیافراگم F/1.9 جاخوش کرده است.

LG V20 می‌تواند به همراه فیلم‌برداری، صدای فشرده نشده‌ی 24bit/48kHz را نیز ذخیره کند که باعث می‌شود صداها با شدت بسیار بالا (تا 132dB) مانند پخش زنده‌ی موسیقی بدون افت کیفیت ضبط شوند.

توانایی‌های صوتی همیشه بخش ویژه‌ی پرچمدارهای ال‌جی بوده و V20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی با چهار مبدل دیجیتال به آنالوگ DAC می‌تواند صدایی بسیار شفاف به کاربر عرضه کند. V20 از پخش lossless صدا پشتیبانی می‌کند و از سیستم صوتی B&O نیز استفاده می‌کند. بهتر از همه اینکه این گوشی با هدفون‌های B&O عرضه می‌شود، هرچند که موجود بودن این هدفون‌ها در بسته‌بندی ممکن است به بازار عرضه‌ی V20 بستگی داشته باشد.

lg_v10_black

ال‌جی وی20 در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و صورتی وارد بازار خواهد شد. ال‌جی می‌گوید این گوشی در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود بنابراین باید منتظر ورود آن به بازار تا پایان سپتامبر (نهایتاً 11 مهر) باشیم. در مورد قیمت اما صحبتی نشده و باید منتظر اپراتورها باشیم تا ببینیم LG V20 را با چه قیمت و چه آپشن‌هایی عرضه خواهند کرد.