اخبار

شیائومی دو اسمارت‌فون فوق‌العاده‌ی Mi 5s و Mi 5s Plus را معرفی کرد

پس از یک ماه شایعات و اخبار مختلف، بالاخره زمان موعود فرا رسید و شیائومی از موبایل پرچمدار Mi 5s در کنار مدل بزرگ تر یعنی Mi 5s Plus رونمایی کرد. این دو محصول به فناوری هایی مجهز شده اند که تاکنون برای این کمپانی و حتی در دنیای اسمارت فون، تازگی دارند.
ابتدا از Mi 5s شروع می‌کنیم. این اسمارت‌فون جدید از بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیمی و لبه‌های خمیده ساخته شده که خطوط آنتن در بالا و پایین بدنه دیده می‌شود. در قسمت پشتی دستگاه، سنسور بزرگ 1/2.3 اینچی و 12 مگاپیکسلی با سایز دیافراگم f/2.0 و قابلیت PDAF (فوکوس خودکار از طریق تشخیص فاز) است که اگر اسلایدهای شیائومی حقیقت داشته باشد می‌تواند حتی از دوربین آیفون 7 و گلکسی اس7 اج سامسونگ بهتر باشد قرار گرفته و در مقابل گوشی یک دوربین 4 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های بزرگی 2μm  وجود دارد.
mi_5s_03-0
نمایشگر Xiaomi Mi 5s یک صفحه نمایش 5.15 اینچی با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع IPS است و حداکثر روشنایی 600 نیت، نرخ کنتراست 1500:1 و طیف رنگ NTSC 94.4 درصدی را در اختیار کاربر می‌گذارد. گران‌قیمت‌ترین مدل این دستگاه از حساسیت در مقابل فشار نیز پشتیبانی می‌کند.
اما برای اولین بار در این محصول شاهد تکنولوژی Sense ID شرکت کوالکام و حسگر اثر انگشت فراصوت هستیم، که قادر است عملیات احراز هویت را در کسری از ثانیه انجام داده، ضمن اینکه آسیب پذیری کمتری نسبت به نمونه های قبلی دارد. در این تکنولوژی از امواج فراصوت برای نقشه برداری کامل از انگشت استفاده می شود، که بسیار دقیق تر از حسگرهای مسطح کنونی خواهد بود.
با استفاده از این فناوری، امنیت موبایل ها تا حد زیادی بهبود یافته، ضمن اینکه کثیفی، چربی یا خیس بودن دستان نیز مانعی برای احراز هویت از طریق اثر انگشت نخواهد بود. این تکنولوژی را در هر قسمت از تلفن همراه می توان به کار گرفت، اما شیائومی تصمیم گرفته در مدل پلاس، آن را در پنل پشتی و زیر ماژول دوگانه دوربین قرار دهد.
در درون Mi 5s یک چیپست اسنپدراگون 821 کوالکام، سه یا چهار گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار داده شده است. علاوه بر آن‌ها، امکان پشتیبانی از اتصال شبکه‌ی 3xCA، نسخه 4.2 بلوتوث، شبکه وای‌فای MU-MIMO 802.11ac دوبانده و NFC در این گوشی وجود دارد. از نظر تأمین انرژی هم شاهد باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی با ویژگی QuaickCharge 3.0 کوالکام خواهیم بود.
قیمت Mi 5s برای مدل با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت، فقط 299 دلار در نظر گرفته شده و مدل گران‌قیمت‌تر با چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 344 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی‌ها در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و rose gold در دسترس قرار خواهند گرفت.
mi_5s_06-0
علاوه بر Mi 5s، شیائومی امروز Mi 5s Plus را نیز معرفی کرده است. این دستگاه از صفحه نمایش 5.7 اینچی با روزولوشن 1080×1920 و یک دوربین دوگانه‌ی 13 مگاپیکسلی درست مانند آنچه در هواوی پی9 وجود داشت بهره می‌برد. یکی از دوربین‌ها تصاویر رنگی و دیگری تصاویر سیاه و سفید را ثبت می‌کند. سنسور سیاه و سفید از فیلتر Bayer استفاده نمی‌کند، به این معنی که این سنسور می‌تواند نور بیشتری را جمع‌آوری کرده و در نتیجه تصویر با جزئیات بیشتر و نویز کمتری را ثبت کند. در این گوشی امکان ثبت تصاویر کاملاً رنگی یا کاملاً سیاه و سفید نیز وجود دارد که در هنگام استفاده از حالت رنگی، تصاویر ثبت شده توسط دو سنسور با یکدیگر ترکیب شده و تصویر نهایی بهتری را می‌سازند.
اکثر مشخصات حاضر در Mi 5s برای Mi 5s Plus‌ نیز صدق می‌کنند. اسنپدراگون 821 و  حافظه داخلی و دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی در دو دستگاه مشترک است اما همانطور که انتظار می‌رود، در این مدل بزرگتر شاهد باتری قوی‌تر 3800 میلی‌آمپرساعتی نیز هستیم.
گوشی Mi 5s Plus نیز در مدل پایه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 344 دلار و برای مدل گران‌قیمت‌تر و با حافظه 128 گیگابایتی و رم بالاتر (6 گیگابایت)، 389 دلار قیمت‌گذاری شده است. این دستگاه نیز مانند Mi 5s در همان چهار رنگ مشخص شده عرضه خواهد شد.
mi_5s_plus_04-0