اخبار

نسل‌ جدید از لپ‌تاپ‌های Spectre x360 با پردازنده‌های Kaby Lake و با نمایشگر بدون حاشیه معرفی کرد

کمپانی HP اعلام کرد که به زودی نسل جدیدی از لپ‌تاپ های چند منظوره و دو در یک Spectre x360 خود را روانه بازار می‌کند. با توجه به اینکه این محصولات قرار است از این پس با نسل جدیدی از پردازنده‌ها همراه باشند و شارژدهی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد، به نظر می‌رسد که باید از عرضه نسل جدید از این محصولات خوشحال باشیم.

نسل اول لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی اسپکتر ایکس 360 اچ‌پی نه تنها محصولی جذاب و زیبا بود، بلکه سخت افزار قابل‌قبولی داشت. حالا این کمپانی ضمن حفظ رویه‌ی قبلی، نسل دوم این لپ‌تاپ را با نمایشگر بدون حاشیه معرفی کرده که زیبایی‌های آن دو چندان شده است.

نسل دوم اسپکتر ایکس 360 نسبت به نسل قبلی ۱۳ درصد باریک‌تر و ۱۱ درصد سبک‌تر شده است. این دستگاه از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد و از نظر میزان عمر باتری با ۲۵ درصد بهبود نسبت به نسل قبلی، حالا ۱۵ ساعت شارژدهی دارد. این میزان شارژدهی به لطف پردازنده‌ی جدید و باتری ۵۷.۸ واتی این دستگاه امکان‌پذیر است که در یک بدنه‌ی باریک جا گرفته است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی HP نسل جدید از لپ‌تاپ های پرطرفدار و محبوب Spectre x360 قرار است همراه با یکی از جدیدترین پردازنده‌های Core i7 کمپانی اینتل و یک کارت گرافیک جداگانه و غیر مجتمع عرضه شود. با توجه به این اطلاعات، پردازنده i7-7500U که از خانواده کیبی لیک اینتل محسوب می‌شود و دارای سرعت 2.70 گیگاهرتز است قرار است وظیفه پردازش اطلاعات و فرامین را در این لپ تاپ برعهده بگیرد.

علاوه بر این پردازنده جدید کارت گرافیک GeForce 940MX قرار است تمامی مدل‌‌های مختلف از این لپ‌تاپ را پشتیبانی کند. اگرچه این کارت گرافیک نمی‌‌تواند برای اجرای بازی‌ها چندان مناسب باشد اما قادر است بسیاری از نیازهای کاربران در هنگام استفاده از یک لپ‌تاپ دو در یک را به خوبی پاسخگو باشد. صفحه نمایش با وضوح عالی 4K دیگر ویژگی‌ جدید و هم این لپ‌تاپ ها است

اچ‌پی به جای دو اسپیکر از چهار اسپیکر استفاده کرده تا با کمک Bang & Olufsen و HP Audio Boost، تجربه‌ی صوتی جذابی به کاربر ارائه شود. دو اسپیکر در قسمت جلو و دو اسپیکر در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته تا صدایی فراگیر و شفاف پخش شود.

اسپکتر ایکس 360 به دو پورت یواس‌بی نوع C همراه با تاندربولت ۳ و یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ مجهز شده است. نمایشگر این دستگاه یک نمونه‌ی IPS با رزولوشن فول‌اچ‌دی است که شاید بتوان آن را تنها نکته‌ی منفی این محصول دانست. انتظار داشتیم اچ‌پی از یک پنل QHD یا WQHD استفاده کند.

اما حضور این قطعات سخت افزاری جدید سبب شده است که تنوع پورت‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ با محدودیت زیادی روبرو شود. به این ترتیب این لپ‌تاپ تنها از یک پورت USB type c بهره می‌برد و دیگر خبری از پورت‌های USB 3.0 و mini DisplayPort نیست. نسخه پایه از این لپ‌تاپ دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم است و در حدود 1280 دلار قیمت دارد.

در ادامه می‌توانید مهمترین مشخصات لپ‌تاپ اسپکتر ایکس 360 را مشاهده کنید:

– طراحی جدید با دو فن که باعث بهتر خنک‌شدن دستگاه به ویژه در انجام کارهای سنگین می‌شود

– استفاده از نسل هفتم پردازنده‌ی Core i5 و Core i7 اینتل

– امکان انتخاب 1TB PCIe SSD برای عملکرد سریع‌تر و فضای بیشتر به منظور ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر

– وب‌کم HP TruVision با رزولوشن فول اچ‌دی که میدان دید آن ۱۲ درصد بیشتر شده است

– دوربین مادون قرمز با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره Windows Hello برای ورود امن به سیستم عامل بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور

– سیستم Fast Charge اچ‌پی برای شارژ ۹۰ درصد از ظرفیت باتری در ۹۰ دقیقه

انتظار می‌رود نسل دوم لپ‌تاپ HP Spectre X360 از امروز با قیمت پایه ۱۰۵۰ دلار در سایت‌های HP.com و BestBuy.com عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.