آموزش تعمیرات کامپیوتر و قطعات اون

سخت افزار هارد | تعمیر سخت افزاری هارد

معرفی سخت افزار هارد :

  • ۱کنترل کننده مرکزی Actuator

این قسمت خاصیت مغناطیسی داشته و وظیفه اش حفظ تعادل، کنترل هد هارد دیسک و بازوی مکانیکی است.

  • ۲– Head Arm یا بازوی مکانیکی

این قسمت باید هد Head را به محلی که اطلاعات هستند ببرد ، باید سر Head  را از مرکزی ترین نقطه Platter  تا کناری ترین نقطه برساند.

برای هر کدام از پلترها دو بازوی هد Head Arm همراه دو سر Head وجود دارد.اما همه هارد ها اینطور نیستند این مطلب به مدل های هارد دیسک هم بستگی دارد.

  • ۳– Read / Write Head

این قسمت توسط Head Arm (قسمت 2) کنترل می شود ، وظیفه این قسمت خواندن و نوشتن Read & Write داده های دیجیتالی بر روی صفحه Platter  می باشد.

  • ۴سطح دیسک یا Platters

مهمترین قسمت هارد می باشد که حفظ و ذخیره اطلاعات بصورت مغناطیسی در قسمت های بسیار ریز را برعهده دارد، هرکدام از این قسمت های ریز که سکتور نام دارند می توانند 256 بایت اطلاعات را در خود نگه دارند.

  • ۵– spindleموتور هارد دیسک

این قسمت یک وظیفه بسیار مهم دارد و آن هم چرخاندن Platter  باسرعت 7200 دور در دقیقه می باشد، به این ترتیب قسمت Head  می تواند داده ها را با سرعت متناسب با حرکت این قسمت برروی صفحات مغناطیسی بخواند یا بنویسد.

تعمیر سخت افزاری هارد

جراح و متخصصان زیادی برای مغز و اعصاب وجود دارند.گاهی پیش می آید که در یک روز سه عمل مشترک برای چند متخصص در یک بیمارستان رخ میدهد.چرا بعضی از این جراحان بسیار معروف هستند؟آیا محبوبیت آنها می تواند غیر از تخصص آن ها باشد؟ هارد دیسک ها هم تکنولوژی بسیار پیچیده ای دارند که باز کردن و جراحی آن ها کار بسیار سختی می باشد.بازیابی اطلاعات هارد در خانه سخت افزار برتر با راندمان بالای 90% انجام می شود.

تعمیر سخت افزاری هارد دیسک اکسترنال و اینترنال

چنانچه یکی از قطعات داخل هارد دیسک دچار مشکل شود ابتدا باید سخت افزار هارد را تعمیر کرد تابتوان اطلاعات آن را بازیابی کرد.غالبا قطعات داخل هارد بر اثر ضربه به هارد، تکان خوردن  هارد، نوسان برق دچار مشکل های متعدد می شوند.بعد از تشخیص  صحیح  متخصص هارد دیسک معلوم می شود که کدامیک از قطعات هارد دیسک دچار مشکل شده است.آیا نیاز به جراحی هارد دیسک در کلین روم می باشد یا خیر؟جراحی هارد دیسک کار بسیار ظریف و حساس و پیچیده ای می باشد، این کار نیازمند ابزار آلات حرفه ای است.خانه سخت افزار برتر دارای کلین روم استانداردو ابزار آلات دقیق جراحی هارد دیسک میباشد، اصلا نگران نباشید اغلب جراحی های این مرکز موفقیت آمیز بوده و اطلاعات را بازیابی کرده و مشتری تحویل می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.