آموزش تعمیرات کامپیوتر و قطعات اون

انواع بازیابی اطلاعات هارد

انواع بازیابی اطلاعات هارد :

1 – بازیابی اطلاعات نرم افزاری هارد

2 – بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد

 

 

1 – بازیابی اطلاعات نرم افزاری هارد :

 

 

برای این روش ریکاوری, نرم افزار های زیادی طراحی شده است . اینترنت پر از انواع برنامه های نرم افزاری برای بازیابی اطلاعات می باشد .  هر نرم افزار نقاط قوت و ضعف خودش را دارد که باید آنها را بدانید و برای بکار بردن نرم افزار های ریکاوری اطلاعات حتما باید نکات مهمی را رعایت کنید.

  1. آگاهی کامل به طرز کار نرم افزار بازیابی اطلاعات داشته باشید.
  2. اطلاعات ریکاوری شده را به هیچ عنوان داخل خود هارد نریزید.
  3. بهترین برنامه ریکاوری اطلاعات PC3000 روسیه و MRT می باشد.
  4. اگر هارد یا فلش پیغام فرمت می دهد به هیچ عنوان قبل از ریکاوری اطلاعات آنرا فرمت نکنید.
  5. در ریکاوری اطلاعات, درایو هارد حتما باید سالم باشد و هاردی که کند یا خراب یا بد سکتور دارد را زیر اسکن نرم افزار قرار ندهید.
  6. اگر پروسه ریکاوری اطلاعات زمان زیادی به طول انجامید و بسیار کند پیش رفت آن را از سیستم جدا کرده و به هارد فشار نیاورید.

 

2 – ریکاوری اطلاعات سخت افزاری هارد :

 

 

وقتی هارد مشکل فیزیکی پیدا می کند دسترسی به سکتور های اطلاعات را از دست می دهد . برای دسترسی به اطلاعات باید قطعات سخت افزاری مکانیکی والکترونیکی آن درست کار کند . اگر برد یا هد یا موتور هارد سوخته باشند باید تعویض گردند . اگر هر یک از قطعات مکانیکی هارد درست کار نکنند و خراب شده باشند باید تعویض گردند که به اصطلاح جراحی یا بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد می گویند . برای این روش بازیابی حتما باید به یکی از مراکز ریکاوری اطلاعات سخت افزاری مراجعه کنید وخود اقدام به باز کردن هارد نکنید . ورود هوا به داخل سیلندر هارد باعث خرابی سطح دیسک و اطلاعات شما می شود.

 

ریکاوری اطلاعات میان افزاری هارد | فریم ور Firmware

 

وقتی فریمور  Firmware هاردی خراب می شود هارد با تمام قطعات سالم خود نمی تواند راه اندازی شود و احتیاج است فریم ور آن به حالت قبل برگردد . تعمیرات فریمور هارد یکی از تخصص های حرفه ای در تعمیر و بازیابی اطلاعات میان افزاری می باشد که در هر مدل هارد با یکدیگر فرق دارد . ریکاوری اطلاعات میان افزاری همان فریم ور Firmware زدن هارد می باشد . برای بازیابی (ریکاوری ) اطلاعات به این روش احتیاج به دستگاه و برنامه های بازیابی خاصی مانند PC 3000 و MRT می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.