آموزش تعمیرات کامپیوتر و قطعات اون, تعمیرات هارد

عیب یابی انواع هارد

عیب یابی انواع هارد

 

ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد دیسک دست خورده ، خراب و معیوب، اعم از اکسترنال (External)  و اینترنال (Internal)

 هارد قطعه ای می باشد که هم الکترونیکی و هم مکانیکی می باشد که مشکلات و ایرادهای سخت افزاری ،نرم افزاری ،میان افزاری مختلفی پیدا می کند.تنوع این مشکلات و ایرادهای هارد خراب بسیار است.موفقیت در تعمیر هارد تنها زمانی میسر است که ایراد درست تشخیص داده شده و پیدا شود بعد از آن داشتن دانش کامل و تجربه زیاد هر فرد متخصص باعث پیشرفت در این امر می شود.

تعمیر و بازیابی اطلاعات از انواع هارددیسک ها

مرکز سخت افزار برتر ، عموما پس از عیب یابی و تست ، مشکل واقعی هارد دیسک را مشخص می کند که 80% عیب یابی هاردهای مشتری که در مراکز دیگر تست شده اشتباه است.عموم مشتریان و همکاران اظهار می کنند برد هارد دیسک اینترنال یا هارد اکسترنال آنها سوخته و خراب است ، ولی بعد از عیب یابی مشخص می شود برد هارد آنها کاملا سالم بوده و مشکل هارد در جای دیگر است.تشخیص مشکل و عیب یابی درست کلید موفقیت یک تعمیرکار است.

 می توان مراحل تعمیر هارد را به چند قسمت تقسیم نمود:

قسمت اول:

تشخیص عیب : این مرحله از مهمترین بخش بازیابی اطلاعات و ریکاوری و تعمیر هارد دیسک می باشد.اگر تشخیص اشتباه باشد نه تنها هارد خراب درست نمی شود بلکه هارد مشکلات و ایرادهای دیگری هم پیدا می کند ، خصوصا هاردهای WD که بسیار خراب و دست خورده می شود.تخصص در تشخیص عیب هارد وسترن دیجیتال WD یکی از تخصص های این مرکز است.

قسمت دوم :

بازیابی و ریکاوری اطلاعات هاردهای خراب با دانش و شناخت از روش های حل عیب های مختلف

مثال هایی از خرابی های شایع سخت افزاری هارد خراب:

هارد دیسک هایی که صداهای غیر متعارف می دهند ( صداهای تلق تلق هارد، صدای خرخر هارد و…) عموما ضربه خورده اند، هد یا موتورآنها سوخته، یا شکسته، یا هد هارد خراب شده و یا اینکه سیلندر مدیای آنها مشکل دار شده است.اگر شرکتی ادعای تعمیر و بازیابی هارد را داشته باشد ولی ابزار آنرا نداشته باشد ، غیر از آنکه هارد شما را خراب می کند اطلاعات شمارا از بین می برند و کاری از دست آنها بر نمی آید . همیشه قبل از تحویل دستگاهتان به شرکت های گارانتی کننده پیگیری کنید که آیا آنها دستگاه تخصصی اینکار را دارند یا با نرم افزار انجام می دهند.

بسیاری از ابزارهای دست ساز مخصوص تعمیر هارد که در بازار موجود هستند علاوه بر اینکه اطلاعات شمارا استخراج نکرده و هارد شمارا تعمیر نمیکنند آنرا خراب تر میکنند.یکی از دستگاههای تخصصی حرفه ای برای عیب یابی ، استخراج اطلاعات و تعمیر هارد PC-3000 وMRT  می باشد.

سخت افزار برتر معتبرترین ، پیشرفته ترین و مجهزترین ابزار برای عیب یابی ، تعمیر و بازیابی اطلاعات سخت افزاری هارد دیسک خراب ، سوخته ، اکسترنال و اینترنال را دارد.

این مرکز مجهز به کامل ترین ابزار جراحی هارد ، Clean Room (اتاق پاک برای جراحی) و برطرف کردن مشکلات هارد خراب سیگیت Seagate و وسترن دیجیتال  WD می باشد.

یک دیدگاه برای “1”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.