آموزش تعمیرات کامپیوتر و قطعات اون, تعمیرات لپ تاپ

ریختن مایعات روی لپ‌تاپ

chipiran

ریختن مایعات روی لپ‌تاپ

لپ تاپ ها در دنیای کنونی نقش ویژه ای در زندگی بسیاری از ما یافته‌اند. لپ تاپ ها یکی از وسیله های پرکاربرد امروزی هستند که می توانیم با استفاده باتری داخلی آنها، در هر نقطه و مکان از آنها استفاده کنیم.
بدین معنا که این دستگاه ها، هم در محل کار و هم در خانه ما حضور دارند و کار با آنها جز لاینفک زندگی بسیاری از ما شده است. بسیاری از ما، ساعت های طولانی را پشت این دستگاه می نشینیم و وظایف کاری و روزمره خود را با کمک آنها به سرانجام می رسانیم.
از این رو ممکن است بنابر دلایلی، مایعاتی متفاوت بر روی لپ تاپ ما ریخته شوند. ریختن مایعات روی لپ‌تاپ، بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای دستگاه پیش آید؛ اما با چند ابزار ساده می‌توان لپ‌تاپ را دوباره بازیابی کرد. در این مواقع باید دقیقا چه کارهای را انجام دهیم؟ آیا می توانیم خودمان به تنهای این مشکل را بر طرف سازیم؟

اقدامات ضروری هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ

1- بلافاصله لپ تاپ را خاموش نمایید.

2- سریعا باتری را جدا کنید. دقت داشته باشید این اقدام را باید فورا و در کسری از ثانیه انجام دهید و دلیل اتصالی قطعات و آسیب به تمام لپ‌تاپ شود.

3- در صورت وصل بودن کابلی به دستگاه سریعاً آن را جدا کنید. هر چه سریعتر این فرآیند انجام گیرد، لپ‌تاپ شما سالم تر خواهد ماند و آسیب جدی‌ای به آن وارد نخواهد شد.

4- لپ تاپ را به سمت زمین برعکس کنید تا مایع نتواند به داخل لپ تاپ نفوذ کند. اجازه دهید تا با استفاده از هوای آزاد خشک شود و از این رو مایعات دیگر به داخل قطعات اصلی لپ تاپ وارد نخواهند شد. همچنین می توانید با استفاده از سشوار نیز این کار را انجام دهید ولی دقت داشته باشید که نباید سشوار را از نزدیک نگه دارید و درجه حرارت کم باشد چرا که ممکن است به لپ‌تاپ آسیب برساند.

5- در زمان ریختن مایعات روی لپ‌تاپ از یک پارچه لطیف و بدون پرز برای جذب مایع ریخته شده استفاده کنید.

6- اگر کیبورد لپ تاپ دارای محافظ نیست، آن را از دستگاه جدا کنید. (اگر تخصص این کار را ندارید به مراکز تعمیرات تخصصی لپ‌تاپ مراجعه کنید.)

7- با یک دستمال تمیز، نسبتاً مرطوب و بدون پرز، ماده های چسبناک ریخته شده بر روی مانیتور و کیبورد را تمیز کنید.

8- الکتریسته ساکن بدن خود را کنترل کنید! الکتریسیته ساکن موجود در بدن و دست ها، می تواند به ولتاز بالایی تبدیل شده و آسیب جدی به لپ‌تاپ و سخت افزار کند. برای پیشگیری از انتقال آن می توانید از یک دستکش نسبتاً ضخیم نخی استفاده نمایید.

9- در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ و نفوذ آن به درون دستگاه می بایست هر چه زودتر بخش های سخت افزاری لپ تاپ نظیر هارد، باتری و … را خارج کنید. در صورتی که مهارت این کار را ندارید بهتر است در اسرع وقت به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کرده و سرویس های مرتبط با این اشکال را دریافت نمایید.

تعمیرتخصصی لپ تاپchipiran

تعمیرتخصصی لپ تاپ

10- در صورتی که مهارت جداسازی قطعات سخت افزاری را دارید، پس از انجام این کار، با یک مسواک لکه های باقی مانده را تمیز کنید. پس از پاک کردن قطعات باز شده و تمیز کردن آن توسط الکل، می توانید به راحتی لکه های ایجاد شده توسط مایع ریخته شده در لپ تاپ را با استفاده از مسواک آغشته شده به الکل تمیز کنید تا مشکلات آن رفع شود. اما در اصل ریخته شدن مایعات مختلف در لپ تاپ با روش های متفاوت باید تمیز شوند.

11- در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ، استفاده از الکل برای پاک کردن لکه‌ها بسیار مفید خواهد بود. پیشنهاد ما آن است که انجام این کار را، به دلیل حساسیت بالای قطعات دستگاه به کارشناسان و متخصصان این حوزه بسپارید. زیرا اقدامات مورد نیاز جهت رفع مشل ریختن مایعات بر روی لپ تاپ می بایست در سریع ترین زمان، با بالاترین دقت و با تجربه و ابزار خاص انجام پذیرد.

12- پس از انجام کارهای فوق، ۲۴ الی ۴۸ ساعت به لپ تاپ خود فرصت دهید تا کاملاً خشک شود.

13- پس از گذشت ۴۸ ساعت می توانید قطعات سخت افزاری خارج شده را، مجدداً سر جایشان بگذارید.

14- در این مرحله می توانید لپ تاپ را روشن کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.

در صورتی که لپ تاپ روشن نشد، بهتر است بلافاصله آن را به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ تحویل دهید. مشکل ریختن مایعات روی لپ تاپ را با ذکر جزییات و اقداماتی که انجام داده اید را با آنها در میان بگذارید.

برای اطلاع بیشتر با ما در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.